دو برآمدگی بر روی سر!!!؟؟؟

این روزها در شرایطی به سر می بریم که هر لحظه باید منتظر شنیدن خبرهای آنچنانی باشیم. اگر روزی بر روی سر هموطنان خود دو چیز برآمده مشاهده کردید، نباید انگشت تعجب به دندان بگیرید. این را هم بگذارید روی آن همه اخبارآنچنانی. مگر این موجود دو پا چقدر تاب و تحمل دارد؟ تا کی باید هر روز که از رختخواب خود بر می خیزد با اخبار... روبرو شود؟ به نظرم باید به همه آن کسانی که بر روی کله مبارکشان دو عدد شاخ روئیده، حق بدهیم و برای همه آن کسانی که هنوز در این راه مقاومت از خود نشان داده و اجازه نداده اند بر روی سرشان شاخی سبز شود درود فرستاد و صبرشان را ستود. خود من این روزها وقتی سرم را شانه می زنم احساس میکنم شانه همانند روزهای قبل موهایم را صاف نمی کند. گویی مانعی بر سر راه شانه وجود دارد. شما چطور؟ آیا شما هم با این مشکل مواجه شده اید یا خیر؟ اگر نشده اید به این اخبار گوش کنید حتما این احساس در شما هم بوجود خواهد آمد.

1)      خون فروشی رسمی در شیراز

ماجرا از این قرار است که اداره محترم کل انتقال خون استان فارس طی اقدام بی سابقه ای اقدام به فروش محصولات خونی نموده است. یعنی شما با نیت خدا جویانه و خیرخواهانه وارد یکی از مراکز انتقال خون شده و به میزان 2 لیتر خون ناقابل خود را به خیال استفاده برای بیماران نیازمند اهدا میکنید اما یکهو این خون اهدایی سر از بازار سیاه دلالی در می آورد. و کارمندان خدوم اداره کل انتقال خون فارس همین خون شما را با قیمت های بالا به بیماران تالاسمی و سرطانی و بیماران آن طرف آب ( کشورهای حاشیه خلیج فارس ) می فروشند. آن هم با قیمت های گزاف. و تازه اگر خدای ناکرده خود شما دچار حادثه شدید و نیاز شدید به خون پیدا نمودید باید خون خود را با قیمت بالا خریداری کنید.

2)      کاه در شیشه های آبلیمو

تعجب نکنید اندکی صبر داشته باشید. ماجرا اینگونه است که برخی از تولید کنندگان محترم آبلیمو برای استفاده بیشتر در شیشه های آبلیمو (( کاه )) اضافه میکنند. در گزارشی که خبرگزاری ایسنا تهیه کرده آمده: ... از آنجایی که کاه پس از مخلوط شدن با آب مایعی همرنگ آبلیمو از خود تولید میکند، برخی از تولید کنندگان این روش را برای تولید مایعی شبیه آبلیمو استفاده می کنند و پس از مخلوط کردن کاه با مقداری آبلیمو، مایعی با حجم بالا تولید می کنند. در این میان از برخی افزودنی های مجاز که به ترش کردن محصول کمک میکند نیز استفاده می کنند.

3)      میوه کاج در چای

خبرگزاری ایسنا در ادامه خبر قبل می افزاید: ... حجم زیادی از چای هر ساله به کشور وارد می شود... شبهه مخلوط کردن چای با میوه درخت کاج از مدتها پیش در میان مصرف کنندگان مطرح بوده است. میوه مخروطی شکل درخت کاج که قهوه ای رنگ است پس از خرد شدن ظاهری بسیار شبیه دانه های چای پیدا می کند... ( تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل )

4)      وایتکس در شیر

خبرنگار ما یک‌بار دیگر با کارشناسان این حوزه از جمله«دکتر موسی‌خانی» متخصص آزمایشگاه «مبناء» که فعالیتش را روی شیر متمرکز کرده، به گفت‌وگو بنشنید. موسی‌خانی می‌گوید:«متاسفانه برخی دامداران در شیر وایتکس می‌ریزند تا بار میکروبی آن پایین بیاید.» البته او معقتد است که تقلبات در این زمینه بسیار زیاد است.

همچنین او کتمان نمی‌کند که وایتکس نه‌تنها در شیر که در چندین فرآورده دیگر هم استفاده می‌شود. هرچند اصرار ما برای آنکه او نامی‌از فرآورده‌های وایتکسی دیگر نام ببرد، بی‌نتیجه ماند. البته می‌گوید: «مقدار وایتکس مصرفی آنقدر زیاد نیست که بو یا طعم فرآورده را تغییر دهد.» همچنین موسی‌خانی در پاسخ به این سوال که آیا آزمایشگاه می‌تواند تشخیص بدهد که در شیر وایتکس ریخته شده یا خیر؟ می‌گوید: «کارخانه‌ها تست وجود «وایتکس» را از آزمایشگاه نمی‌خواهند. البته کارخانه‌داران هم خود ابزارآلاتی برای تست شیر دارند که به گفته موسی‌خانی این دستگاه‌ها دارای خطاهایی است که نتیجه آزمایش را دقیق نشان نمی‌دهد.

موسی‌خانی می‌گوید: «برخی کارخانه‌ها گرفتار تقلب می‌شوند. مثلا برخی اوقات دامداران آنتی‌بیوتیک به دام می‌دهند و همین مسئله برای مصرف کنندگان محصولات لبنی مشکل ایجاد می‌کند.» او اعتقاد دارد مسئله آنتی بیوتیک‌ها از مسئله استفاده وایتکس مهم‌تر است که البته  به‌زودی در این باره گزارشی تهیه خواهد شد.

و هزاران خبر و گزارش دیگر از این دست که موجب می شود آن دو برآمدگی بر روی سر ابناء بشر به یک عضو دائمی تبدیل شود.