پیشنهادی برای دولت تدبیر و امید


بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و احترام خدمت ریاست محترم جمهوری جناب آقای روحانی و کلیه وزیران دولت تدبیر و امید. آرزوی سربلندی و موفقیت شما را در دوران ریاست جمهوریتان از خداوند منان خواستارم.

از آنجایی که وعده حل مشکلات را در 100 روز به مردم داده بودید و در اولین اقدامتان به کلیه دستگاههای اجرایی ضرب الاجلی را معین نمودید تا پیشنهادات خود را ظرف 100 روز ارائه نمایند. این اقدام را به فال نیک گرفته و آرزوی تحقق آن را دارم.

بنده در خصوص اجرای طرح یارانه های نقدی پیشنهادی داشتم که برآن شدم خدمت شما ارسال کنم تا در صورتی که قابلیت اجرا داشته باشد مورد بهره برداری قرار گیرد.  از آنجایی که این طرح در مرحله ابتدایی و پیشنهاد میباشد قطعا باید با کارشناسان امر مورد بررسی و مداقه قرار گرفته تا اشکالات آن رفع و اجرایی گردد. امید که بتوانیم در این خصوص کمکی به دولت تدبیر و امید کرده باشیم.

یکی از مشکلاتی که از پرداخت یارانه های نقدی به درستی پیش بینی میشد و در مقام عمل هم همین اتفاق افتاد این بود که اقشار کم در آمد جامعه که از قضا درصد زیادی از جامعه را تشکیل میدهند وابسته به دریافت این مبلع از یارانه ها شده اند. بصورتی که بسیاری از دریافت کنندگان یارانه نقدی این پول را در جایی غیر از محل اصلی خود که همان پرداخت قبوض آب، برق، گاز و تلفن بوده هزینه کرده و نهایتآ مبالغ قبوض توسط مردم پرداخت نمی شد. همین امر باعث جریمه و در آخر قطع خدمات به مشترکان را در پی داشت. به نظرم می توان با تغییر کوچکی در این نوع پرداخت جلوی اشکالاتی از این دست را گرفت. هر مشترکی بصورت معمول در هر یک از موارد مذکور، میزان مصرف مشخص و معینی دارد. و یا می توان برای آنها میزانی را تعیین نمود. بعد از بدست آمدن این مورد، نوبت معین نمودن میزان پرداختی هر خانوار بعنوان یارانه می باشد. که این مورد آخری قبلا مشخص شده است. دولت می تواند بعنوان وکیل و نماینده مردم سهم پرداختی هر خانوار را هر ماه بعد از صدور قبض به مرکز صادر شده قبض پرداخت نماید. در این صورت دیگر پولی به حساب سرپرست خانه وار واریز نخواهد شد تا مصرف کارهای غیر ضروری و غیر مرتبط شود و دولت هم متضرر از عدم پرداخت قبوض مشترکان نمی شود. ضمن اینکه اثر وضعی این نوع کار کرد آن است که مردم آب برق گاز و تلفن شان مجانی خواهد شد و این اثر وضعی مثبتی بر جامعه خواهد داشت.

تذکر: می توان میزان مصرف هر خانوار را بعد از کارشناسی به سرپرست آن خانوار اعلام کرد و گفته شود در صورت مصرف بیشتر از این مقدار، مبلغ آن باید توسط خود خانوار پرداخت شود. با این روش جلوی مصرف بی رویه خانوار هم گرفته خواهد شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد