قابل توجه جناب آقای روحانی...


چند روز دیگر به شروع دوره چهارساله ریاست جمهوری دولت یازدهم جناب حجت الاسلام روحانی باقی نمانده. آن چیزی که این روزها در میان مردم مطرح است؛ چگونگی مواجهه دولت یازدهم با مسائل و مشکلات بجای مانده از دولت قبلی میباشد. مردم و بویژه اقشار آسیب پذیر جامعه امید زیادی به بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت خود دارند. در میان دولتیان هم آن موضوعی که بسیار مطرح است و رصد میشود، گمانه زنی برای تغییرات اساسی در بدنه دولت علی الخصوص چهره هایی که بعنوان وزیر از جانب ریاست جمهور به مجلس معرفی خواهند شد. و طبعاً بازار این گمانه زنی ها داغ داغ است. و در یک کلام همه انتظار تغییر دارند. آن هم از نوع اساسی و در جهت اصلاح امور. مردم هشت سال پر از سختی و سراسر تنش و اضطراب را پشت سر گذاشتند و اکنون منتظر رسیدن روزهای آرام و کم تنش هستند. این وعده الهی است که بدنبال هر سختی راحتی خواهد آمد (( إن مع العسر یسرا )). با همین نگرش است که تمامی رخدادهای مثبتی که این روزها در ایران صورت میگیرد را به پای خوش قدمی رئیس جمهور منتخبشان گذاشته و بدین ترتیب امید روزهای بهتر را در جامعه زنده نگه میدارند. راه یابی تیم فوتبال ایران به جام جهانی برزیل و کسب پیروزی های متعدد تیم والیبال در لیگ جهانی... را می توان از این دست مسائل یاد کرد.

در روابط بین الملل هم خبرهای متفاوت و امیدوار کننده ای به گوش میرسد. کنگره آمریکا که تا کنون با تصویب لوایح و قوانین تحریمی علیه ایران ( بخوانید غیر قانونی ) جلوتر از شورای امنیت، اقتصاد ایران را هدف قرار داده بود، اینبار در یک اقدام متفاوت و به دور از انتظار رأی به مذاکره مستقیم جناب پرزیدنت اوباما با دولت روحانی داده و از او خواسته اند که با ایران پشت میز مذاکره بنشیند. جناب جک استراو نیز اشتیاقش را برای سفر به ایران و مذاکره با همتای قدیمی خود نشان داده و گفته می شود در مراسم تحلیف جناب آقای روحانی به ایران خواهد آمد.

اما در این میان و در لابه لای همه اتفاقات خوب آینده به نظرم یک موضوع از دیگر موضوعات متفاوت بوده و لازم است جناب آقای روحانی نسبت به اصلاح وضعیت آنان اقدام عاجل نمایند. و آن رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی و خانواده های چشم انتظار آنان است. زندانیانی که سالهاست در برزخ اسارت و آزادی گرفتار شده و خانواده های آنان نیز به همین وضعیت و چه بسا با سختی بیشتر گرفتار شده اند. بسیاری از آنان بدون ارتکاب جرمی در زندان بسر میبرند. اکنون جناب آقای روحانی قادر است با ریاست قوه قضائیه وارد مذاکره شده و مقدمات آزادی آن دسته از زندانیانی که جرمی مرتکب نشده اند را فراهم نمایند. و اگر هم جرمی دارند به آنها تفهیم اتهام شده، بعد از محاکمه، دوران محکومیت خود را طی نمایند. از این که بگذریم زندانیانی هستند که در بازداشتگاههای وزارت اطلاعات بسر می برند. اینان بیشتر از همه محتاح رسیدگی و تعیین تکلیف می باشند. باید برای برداشته شدن همه بازداشتگاههای غیر قانونی اقدام جدی صورت گیرد تا دیگر منبعد شاهد اینگونه اقدامات خلاف رویه نباشیم. طبعاً برچیدن این اماکن کاری بسیار دشوار بوده و به راحتی میسر نخواهد شد. ولی اگر مسائل به اطلاع مردم رسانده شده و در عزم خود جدیت نشان داده شود، حاکمیت هم تمکین خواهد کرد.

به امید رسیدن به ایرانی آباد و اسلامی بدور از همه تنگ نظری ها و تعصبات.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد