به امید فصلی نو


هر چه به زمان سفر کاری ریاست محترم جمهور جناب آقای روحانی به نیویورک مقر سازمان ملل متحد نزدیک میشویم، اخبار کاملا متفاوت، خیره کننده و غرور آفرینی بگوش میرسد. اخباری که نوید بخش روزهای نو در روابط دیپلماتیک و امور بین الملل برای ملت ایران می باشد. هر انسان آزاده و منصفی که بویی از تعصب و کج فهمی در او نباشد، هنگامی که این اخبار را با خبرهای سال های گذشته مقایسه میکند، نیک خواهد فهمید که بار دیگر اندیشه و منطق ایرانی مسلمان در حال زنده شدن و شگفتن است و با این منطق و اندیشه به لطف حضرت حق خواهیم توانست به تمامی مشکلات فائق آئیم.

این همه تغییر نتیجه و حاصل انتخاب صحیح مردم فهیم و شایسته عزت و احترام ایران است. مردمی که سالها در برابر انواع و اقسام ناملایمات و نامهربانی ها ی برخی مسئولان بی وفا و خلاف گوی، به اهداف و آرمانهای انقلاب خود پشت نکرده و با انتخاب فرزندی از فرزندان روحانی این انقلاب خون جدیدی در رگهای نظام جاری ساختند. اکنون این اخبار دستمزد آن اعتماد و انتخاب اصلح و در خور شان مردم می باشد. قرار گرفتن ادبیات فاخر به همراه برهان قاطع جناب روحانی بجای ادبیات لمپینی رئیس پیشین دولت، آن اکسیر اعظمی است که جناب روحانی آن را بصورت (( کلید )) در تبلیغات انتخاباتی خود به مردم نشان داد. کلیدی که به نظر نگارنده این روزها به شاه کلید تبدیل شده تا آنجا که توانسته حل و فصل موضوع هسته ای را به دست جناب آقای روحانی بدهد. و باز هم به نظر این حقیر و آن گونه که از شواهد و قرائن پیداست کلید گفتگو و برداشتن دیوار بی اعتمادی مذاکره ما بین ایران و آمریکا را به همراه داشته باشد. هر چند که این ملاقات با احتیاط و بصورت غیر رسمی و در قالب یک دیدار غیر منتظره باشد. این اتفاقات را نباید ساده گرفت و به راحتی از کنار آن عبور کرد.

عقل و منطق بعنوان یک و دیعه الهی ارزشمند به انسانها داده شده و از آن بعنوان پیامبر درونی انسانها نام برده میشود. و از آنچنان ارزش و مقامی در پیشگاه ذات احدیت برخوردار است که حضرت حق جل و علی مهر تایید خود را در پای تمامی تصمیماتی که بر پایه عقل سلیم و برهان و استدلان روشن گرفته شده است زده است. تا آنجا که حکم عقل بعنوان یکی از راه های استنباط حکم شرعی در میان عالمان و فقیهان مسلمان شناخته می شود.

به هر رو امیدوارم این فصل نو که در حال شکفتن است برای مردم ایران فصل پیشرفت و تعالی بوده و عزت و اقتدار ایران و ایرانی مسلمان بار دیگر در دنیا زنده شود. انشاالله.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد