دلدادگان قافله سالار عشق


گوشهایت اگر شنوایی خود را از دست نداده باشد، باید صدای مظلومیت مولی بی کفن مان حسین علیه السلام را که با حنجره ملکوتی اش (( هل من ناصر ینصرنی )) را فریاد میکند، بشنوی. صدایی که تمام عالم را از طنین خود پر کرده است. لشکریان منظم و آماده به رزم فرشتگان و جنیان آماده صدور اذن جهاد ایشان می باشند تا در لحظه ای، آری تنها در لحظه ای لشکریان دیو صفتان و دغل بازان را برای همیشه نابود سازند. اما امام علیه السلام بنا ندارد تا این غائله از مسیری غیر از مسیر اصلی خود به سرانجام برساند. اذن جهادی در کار نیست. او را یارانیست که حاضرند هر آنچه دارند حتی عزیزترین سرمایه خود که همان جان شیرینشان می باشد را هزاران بار فدای یک نگاهش کنند. با وجود چنین یاران باوفایی دیگر چه نیازی به لشکریان ملائک و جنیان. آنها ارباب خود را با تمام وجود شناخته و فدایی اش بودند. و مولی حسین علیه السلام هم بخوبی از اسرار و درون آنها خبر و به صدق سخنشان ایمان داشت. آنگاه که در تاریکی شب یکی یکی خطابشان داد که بروند و جان خود را نجات دهند، با تمام وجود می شنید که: اگر هزاران بار بدنهایمان تکه تکه شود و زیر سم اسبان لگد مال شویم باز هم دست از یاری تو بر نخواهیم داشت.

لذت شنیدن این فرازهای بلند عرفانی و عاشقانه قلب نازنین امام را مملو از شعف و نور میکرد. و به داشتن چنین یارانی افتخار و شاکر خداوند بود. می توان حدس زد اوج این خوشحالی و شئف در شنیدن (( احلی من العسل )) از پسر برادر خود قاسم نوجوان بود. آنگاه که در مقابل پرسش عمو قرار گرفت که از او پرسید: مرگ در نزد تو چگونه است؟

آری این تقدیر تاریخ است. ما در آن روزگار نبودیم تا آن تصمیم مهم را در زندگی خود بگیریم اما می توان در یک محاسبه ساده فهمید که اگر بودیم در کدامین جبهه و لشکر قرار می گرفتیم. فقط کافیست با خود و عقایدمان و تصمیماتی که هر روزه برای خود و جامعه میگیریم، صادق باشیم و داوری منصف و عادل برای صدور رای نهایی.

هرسال که محرم به پایان خود میرسد، فرصت اصلاح و ترمیم کجی ها و کج روی ها به ما داده میشود تا بلکه سال دیگر هنگام عبور قافله کربلا بتوانیم با گوش دل صدای هل من ناصر ارباب خود را بشنویم و به آن لبیک گوییم.

امید که سال آینده ما از سربازان این قافله باشیم.

صلی الله علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک علیک منی سلام الله ابدا ما بقیت و بقی اللیل و نهار ولا جعله الله آخر العهد منی لزیارتکم السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین  و رحمه الله و برکاته.