وقتی حرمت امام زاده توسط متولی شکسته شود...



مخالفان خود را به در و دیوار زدند؛ گزارش حادثه 22 بهمن قم قرائت نشد.

این یکی از عجیب ترین اتفاقات هفته جاری در مجلس شورای اسلامی بود. حادثه ای که در آن عده ای اغتشاشگر با هوچیگری و عربده کشی مراسم رسمی سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها را برهم زده و آن را به تعطیلی کشاندند. واقعا نمی توان این اقدامات را با هر قصد و نیتی پذیرفت. آیا منافع حزبی و جناحی تا این حد دارای ارزش و اهمیت است که باید از اجرای قانون و عدالت برای متخلفان جلوگیری کرد؟ سالها یکی از شعارهای اصلی ما در این انقلاب این بود که (( هدف وسیله را توجیه نمی کند )) حالا اما چه شده که این اصل نادیده گرفته شده و حرمت آن شکسته می شود. آنهم بدست یک مشت انسانهای بی ارزش و بی منطق.

لازم میدانم بخشی از واقعه رخ داده در آن ماجرا را برای یادآوری خوانندگان بازگو کنم تا بهتر بتوانیم در مورد آن قضاوت نماییم.

(( ...علی لاریجانی که به مناسبت 22 بهمن در حرم حضرت معصومه (س) سخنرانی می کرد، بعد از گذشته 4-3 دقیقه از سخنانش، با شعارها و جنجال عده ای مواجه شد که حرم را به آشوب کشیدند و سخنان وی را قطع کردند.

مهاجمان، با پرتاب کفش و مهر به سمت جایگاه، سعی در مضروب کردن لاریجانی داشتند. برخی از این افراد، کفن هم پوشیده بودند.

در مقابل ، گروهی دیگر از مردم و روحانیون ، مقابل آنها ایستادند و کوشیدند با سپر کردن دست هایشان در هوا ، مانع از فرود آمدن مهر و کفش ها بر سر و روی خود و سخنران شوند.

لحظاتی بعد، مهاجمان خود را به مقابل جایگاه رساندند و با کنار زدن نرده ها، به سمت لاریجانی حمله کردند. لاریجانی هم برای این که اوضاع حرم بیش از پیش متشنج نشود، سخنان خود را قطع کرد و در میان محافظانش مراسم را ترک کرد...

لاریجانی تلاش بسیاری کرد که مردم را به آرامش دعوت کند اما مردم با سردادن شعار همچنان مانع از ادامه سخنرانی وی شدند.
محافظان لاریجانی، وی را از محل خارج کردند و پس از آن آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و امام جمعه موقت قم به جای لاریجانی به ایراد سخن پرداخت.

معترضان شعارهایی نظیر "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، سر دادند.»

گفتنی است چند سال پیش نیز در حرم حضرت معصومه، همین قیبل افراد سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی را به هم ریخته بودند... ))

همانطور که ملاحظه فرمودید جلسه سخنرانی رئیس مجلس توسط افرادی که کفن پوشیده و شعار تبعیت از رهبری میدادند برهم خورده و تعطیل شد.

این اقدام در زمان خود توسط مسئولان و کلیه صاحبان قلم و اندیشه محکوم شد و همگان خواستار شناسایی و محاکمه مسببان آن شدند. از آنجایی که این هتک حرمت به رئیس خانه ملت شده بود، طبعا اولین واکنش ها متعلق به نمایندگان مردم بود. آنها خواهان رسیدگی و تحقیق پیرامون ابعاد مسئله بودند. کمیته حقیقت یاب مجلس برای این منظور شروع به تحقیقات کرد و در چنین روزی که نتیجه تحقیقات آماده قرائت در صحن علنی مجلس بود، با مخالفت عده ای از نمایندگان (( آقایان کوچک زاده، رسایی و حسینیان )) قرار گرفت. آنها آنقدر در این اقدام خود اصرار ورزیدند و لابی کردند تا توانستند از قرائت گزارش جلوگیری نمایند.

این اقدام برای اولین بار نیست که اتفاق می افتد. سالهاست که عده ای به نام لباس شخصی ها اقدام به برهم زدن مجالس سخنرانی و اغتشاش در جامعه می کنند و کسی هم پاسخگوی رفتار این ناقضان قانون نیست. سالها قبل جلسات اصلاح طلبان در زمان ریاست جمهوری جناب آقای خاتمی با این رفتارها به تعطیلی کشیده میشد. و هرچه در آن زمان فریاد دستگیری و محاکمه عاملان را برای درس عبرت دیگران سرمیدادند، به جایی نمی رسید و حالا این رویداد زشت و شرم آور دامن خود آنها را گرفته و معلوم نیست تا کجا ادامه خواهد داشت. این قانون نانوشته دنیا است که انسانها در همین دنیا نتیجه بخشی از عملکرد خود را خواهند دید.

تا اینجای واقعه را می توان تحمل کرد ولی آنچه غیر قابل تحمل است این است که نمایندگانی که باید حرمت خانه ملت را نگه داشته و از جسارت و توهین به آن جلوگیری نموده و با تلاش خود و مجریان مسند قضا رسیدگی و مجازات اشرار را پیگیری نمایند، از رسیدگی به آن جلوگیری میکنند. و آنجا که حرمت امامزاده توسط متولی شکسته میشود از چه کسی باید انتظار داشت که حرمت نگه دارد.

در میان همه این قضایا نمی توان کوتاهی قوه قضائیه و در راس آن نماینده مدعی العموم را نادیده گرفت. یادمان نرفته است که در زمان ریاست جمهوری جناب آقای خاتمی، نماینده مدعی العموم چگونه و با چه حرارتی بدنبال نقطه ضعفی در سخنرانی ها، نوشته ها و مقالات روزنامه نگاران بود تا به کوچکترین لغزشی آنها را به پای میز محاکمه کشانده و زندان و تعطیلی نصیبشان نماید. این روزها اما جناب مدعی العموم در خواب بسر میبرند و این اتفاقات را نمی بیند. و درست تر اینکه نمی خواهند ببینند. اینها و بسیاری از موارد دیگر یک پیام واحد برای خوانندگان و بینندگان این حوادث دارد و آن این است که (( مراکز قدرت پشت پرده بر همه این اقدامات واقف بوده و از آن حمایت و پشتیبانی میکنند. و همین است راز غیر قابل نفوذ بودن به این گروه های غیر قانونی.))

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد